درخت لور

درخت لور

درخت لور کیش

درخت لور کیش یا انجیر معابد - یکی از دیدنی های جزیره ی کیش درخت لور است که توجه زیادی از گردشگران تور ارزان کیش را به خود جلب کرده است. درخت قدیمی لور از کهن ترین درختان جزیره کیش محسوب می شود. این درخت قدمتی به درازی 500 الی 600 سال گذشته دارد. چیزی که درخت لور را منحصر به فرد کرده است هیبت و بزرگی این درخت است. درخت لور کیش مخصوصا در فصل زمستان منظره ی زیبایی از خود به نمایش می گذارد و توجه زیبا دوستان را به خود در سفر به کیش جلب می کند.

لازم به ذکر است که درخت لور در میان بومیان کیش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنها درخت لور را درخت شگون و مقدس می خوانند. به این دلیل است که پارچه های زیادی برای گرفتن حاجت به این درخت بسته شده است.

 

درخت-لور

درخت لور را نخستین بار در زمان ایلخانان و تیموریان از هند و چین به نواحی جنوبی سواحل کیش و قشم آورده شد، اگر از شکل ظاهری این درخت بپرسید، همانطور که داخل عکس مشخص است شاخه های درخت مانند ساقه چندین شاخه ی درهم تنیده داخل خاک فرو می رود، این روند طی چند صد سال تداوم می یابد و با رشد درخت شاخه های آن از تنه به سمت زمین آویزان میشوند.

درخت-لور-کیش

 

در کنار درخت لور کیش می توانید از امکانات ویژه ی رفاهی نیز استفاده کنید، در آلاچیق این منطقه لحظات خوشی را با تفریحات کیش سپری کنید، کباب درست کنید و یا در رستوران های فصلی این ناحیه خوشمزه ترین غذاها را نوش جان کنید. 

جاهای دیدنی نزدیک به درخت لور

آب انبار کیش

شهر حریره کیش

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب